onsdag 14 mars 2012

Vill du se en stjärna, se på mig !













Nu var det länge sedan jag bloggade och nästan lika länge sedan jag sydde, här har det varit sjukstuga och lov så tid med maskinen har varit minimal. En klänning till storasyster är ungefär vad jag har åstadkommit men det har varit skönt att bara vara med familjen också ska jag erkänna.

Modellen är samma som till de andra klänningarna hon fått på slutet och denna gjorde jag bara rakt av efter mitt mönster, annars vill jag gärna som ni kanske vet vid detta lag göra små ändringar här och där varje gång jag använder mig av ett och samma mönster men inte denna gång =)

Tyckte det blev snyggt med randig ärm till, först tyckte jag det såg ut som ett nattlinne men när hon fick på sig den blev det bättre. Frågade snällt om jag kunde få ta en live bild men nej nej, så jag helt sonika tjuvknäppte ett när dom lekte så fint i pippi tältet blev inte så jätte bra men nu får ni även se tröjan med knappslå som jag sydde till lillebror för ett tag sedan. 

Sedan måste jag bara visa en bild på lillebror han tänker börja tidigt med att pyssla som mamma inte illa att kunna virka jordgubbe när man knappt är 1,5 år ;)


Mönster:
Eget stl 122

Material:
Cerist stjärn jersey olssonstyger
Cerist och vit randigd jersey  vit tunn interlock JNYdesign

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!

Anki sa...

Vilken härlig klänning!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin