fredag 30 mars 2012

Till bilen!













Vet ni hur le jag är på att det se ut så här i bilen?? 
Man får lägga ner timmar på att dammsuga och torka sätet och nästa bilturen ser de lika dant ut igen, ha tittat runt lite på olika butiker om tänkt att köpa ett bilstols skydd men va tusan jag har både symaskin, måttband och vaxduk så vad sitter det i !!!!!!!

Fram med måttbandet och ut i mörkret för att mäta lite, för ska man göra något i detta hus så blir det efter 21 när storasyster  har lagt sig. Väldigt enkel konstruktion en bit vaxduk som har mått 45 cm x 78 cm med runda hörn och kantad med svart bomullsband. Sedan mätte jag ut 15 cm från varje sida och sydde fast två stycken  1 cm resår band upptill på skyddet att knyta fast i nackkudden på bilen. Fickan blev en extra bonus att stoppa leksaker eller nappar i. 

Nu är det så skönt att sätta lillebror i bilen och veta att sätet inte bli skitigt och dessutom grus och smuts som rasar ner hamnar på skyddet. Lätt som en plätt knyter jag lös skyddet och skakar av de på backen, jag är så glad att jag tog tag i detta sätesskydd ett ställe mindre att dammsuga på =)


Mönster:
Eget med mått ovan.

Material:
Vaxduk inköpt på olssons för längesedan
Svart kantband  Stoffoch still
Svart resår ur gömmorna





5 kommentarer:

Kicki sa...

Praktiskt OCH snyggt!

BamBuu sa...

Åh vad snyggt! Smart att det var så långt med tanke på grus. Får jag tid över (...) kanske jag härmar, vårt köpta är är snart sönder och definitivt inte lika fint!

sofia sa...

Åh så fiffigt!!

maria syr och så vidare sa...

Va smart att använda vaxduk, och jättefint! Blev väldigt inspirerad att försöka sy ett eget!

Erika - aEc Design sa...

Vad snyggt! Inspirerad är vad jag blev! Springer ut i bilen meddetsamma... :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin