tisdag 14 februari 2012

Tunika till sjukling!




Nu har storasyster själv valt tyg och modell, det har blivit ett måste här hemma om hon ska använda plaggen. Denna gång har hon valt tunika framför klänning och det är lite ovanligt för att vara henne, hon springer alltid runt i klänning och leggings hemma som på dagis men jag gnäller inte kan vara roligt att sy lite olika plagg ;)
Jag blev så glad när hon såg tyget hos liandlo och direkt sa att hon ville ha det, för jag gillar det också.

 Modellen är samma som till klänningarna jag sytt på slutet, den enda förändringen är att jag kortat den på längden. Verkligen avancerad mönsterkonstruktion ha ha.

Jag har en liten fråga till er där ute, finns det någon som har 1 m blå hjärtan från liandlo som kan tänka sig att sälja det till mig?? Skulle bli super glad  =)

Mönster:
Eget stl 122

 Material:
Jersey liandlo
 tunn interlock JNYdesign

Storasyster och vattkoppor är ingen vidare kombination hon blir helt skräckslagen av att bara titta på dom och sedan att det kliar konstant gör inte saken bättre, jag har nedräkning på dagar nu tänker varje dag NU har det nästan gått en dag till snart är vi frisk!

Ha en fortsatt härlig Allahjärtans dag !

3 kommentarer:

Emilia sa...

Så fin - gillar verkligen tyget!

NorppaStiina sa...

Jättefin! Och älskar det där tyget!

busmumrik sa...

Jättefin!!! Vilken glad tjej du kommer få;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin