lördag 21 januari 2012

Klänning till storasyster!










Min stora fina tjej som förra veckan fyllde 6 år helt otroligt, kan inte fatta att tiden har gått så fort!

 Hon har under en längre tid inte velat använda något av det jag sytt till henne, hon kan titta på något av tygerna och säga att hon vill ha en klänning i det tyget hon får själv välja modell och allt men när det är färdigt så vill hon inte ha det. En dag när jag försökte få henne att ta på sig ett plagg som jag sytt säger hon - Tänk om dom ser att det är hemsytt och vägrade ha det på förskolan =(


 Men ena dagen när vi satt och läste bloggar tillsammans och när vi ser Theas (Kokalal) fina stjärnklänning så nästan skriker hon MAMMA en sån vill jag ha. Tror ni att det tog lång tid för mig att sätta saxen i något tyg här hemma?! för nu var det så att just detta tyg hade vi inte.
Och på morgonen när hon vaknade och klänningen var klar så bara klädde hon på sig och såg så där lycklig ut som hon alltid gjort förut när jag sytt något till henne.
-Ooo vilken fin mamma  tack =)  Min dag var gjord
Så tack till dig Thea ;)


Mönster:

Eget stl 122 samma som till denna fas med ärm.

Material:

Någon viskose blandning  köpt på tradera
interlock till kantbanden

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfin! Jag förstår att hon blev glad. Och du med. :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin