fredag 9 december 2011

Vilken dag!












9 december

Idag har varit kaos dag jag och barnen skulle ha en mysig dag hemma med julbak och julpynt men det slutade med att jag hade glömt köpa saffran det blev snöstorm ute och strömmen gick.

Det är inte fören man blir utan ström som man inser hur beroende man är av den vet inte hur många gånger jag tänkte, ja då ska jag passa på att damsuga eller då ska jag passa på att tvätta m.m m.m dessutom blev inte stortjejen så där jätte glad när pepparkaks baket, plötsligt var över. Men tack och lov så återvände den ganska snabbt så vi kunde fortsätta.

Bjuda på en mössa i dag, jag såg en helt underbar mössa här och tänkte varför har inte jag gjort något liknande med tetty i, så det var jag bara tvungen att sy till lillebror och även en som ska bli julklapp.

Jag hittade ett mönster i ett gammalt ottobre nr som jag ändrade passformen på lite och sedan var det bara tuta och köra.

Som ni ser är inte bilderna de bästa!

Mönster

Något gammalt nr av ottobre som jag inte mins

Material:

Trikå från olssonstyger
Teddy 100% bomull lokal tygaffär

3 kommentarer:

Mia sa...

Vad fin mössa blev! Den liknar lite den som var i årets höstnummer. Själv har jag "akutsytt" en mössa ur senaste Ottobre idag som liknar din i färg och materialval.

OYB sa...

Snygg! Härligt med teddyfodret!

Emilia sa...

Vilken fin mössa!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin