lördag 11 juni 2011

Sommar set!














Oj vilken värme sommaren bara kom så där och har stannat, hade tänkt att jag skulle hinna sy lite mera sommar plagg innan den kom på riktigt men så blev det inte denna sommar häller!

Här är ett set i alla fall och jag måste bara säga att jag gillar dessa shorts skarpt kanske lite 80- tals kännsla men va tusan dom är super coola. Det var så roligt när jag var hemma hos min mamma så rotade jag runt lite i några kartonger med gamla barn kläder som jag och mina syskon har haft, där låg det ett par sådana shorts fast mint gröna och helt slut i resåren som min lille bror har haft.
Jag var bara tvungen att sy ett par för att testa =)

En ganska enkel modell att sy eftersom det är kantband på både fram och bakstycke som sedan är i hopsydd en bit ner på benet i sidan.
Linnet är samma modell som till dessa och stannar denna värme så kommer det att bli många flera fram över.


Mönster linne eget stl 80 men det finns gratis mönster på ottobres hemsida
Shorts stl 80 eget.


Material: linne rådjur znokdesign shorts röd stretchfrotté stuvbit på olssonstyger kantband interlock jnydesign


Helt knäppt nu är jag där och syr i stl 80 tiden bara flyger iväg det var det jag misstänkte när jag skrev detta
Kan ni tänka er att denna lilla kille har blivit så stor, i dag har han och syster badat i ute polen på gräsmattan för första gången och han älskade det.

Det kan inte vara härligare än vad det är nu två underbara barn sommar och allt känns bara fantastiskt. (förutom dessa vaken nätter då)

Ha en härlig lördag!!

10 kommentarer:

Emilia sa...

Så fint! Coola shorts!

Åsa Tidqvist sa...

gud så ccola brallor! och setet är jättesött ihop!

barbara sa...

helt underbart set!

Retro Elephant sa...

Härligt!

//Lina

Anna sa...

Häromdagen såg jag din dyna till vagngen och blev "tvungen" att sy en spdan. Nu shortsen! De är ju underbara! Får se om jag lyckas lista ut hur man gör sådana nu.

/Anna (tultron)

Wcollection sa...

UNDERBARA shorts! satt å ritade på liknande inspirerade från blingo igår...får se om det blir några;)

Ahlard sa...

Superfina plagg:) Och jag hade sådana shorts när jag var liten, har sett det på foton (annat tyg förstås men modellen). Tyvärr drogs de upp omåttligt högt haha, men så bar man kläderna på 80-talet. Coola som tusan!

Pernilla sa...

Tack snälla ni!

Anna: Roligt att kunna inspirera det är klart du fixar ett par shorts!

Johanna: Jag vet 80-tals modet tycker jag var så där egentligen, just med uppdragna byxor och diverse neon färgade plagg ha ha gud som man var klädd ;)

BamBuu sa...

SSSåååå fint! Jag har precis beställt 'deer' tyger och längtar tills de kommer. Shortsen är grymma, jag har faktiskt tänkt att sy ett par i den modellen, men det har inte blivit av än - nu blev jag inspirerad igen! :)

Jes sa...

Gud vilket sött sommar set :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin