torsdag 23 juni 2011

Hjälp ett monster!











Jag fick en förfrågan om att sy ett monster som applikation på en långärmad tröja till en liten kille och jag tänkte hjälp hur ritar man ett monster som ser ut för något =/ Men det gick ganska bra hade en stämpel från panduro som jag tittade på och ritade upp en liknande i större storlek. När jag sedan hade sytt tröjan (som kommer i ett inlägg fram över) så fick jag en bild i huvudet av ett rött monster på randigt plagg var bara tvungen att testa det direkt och lille bror kan behöva ett linne till så det fick bli till honom. Tycker själv att plagget blev riktigt roligt, lite gulligt och inte för läskigt ;)

När jag syr applikationer i vanliga fall så använder jag mig av en söm som jag tror heter satängsöm men när det är så mycket konstiga snirkliga figurer så är det nästan omöjligt att få ett bra resultat, denna gång tänkte jag pröva att bara sy med rak söm runt hela figuren som jag läst att Thea Kokalal har gjort vid något tillfälle och måste säga att det var betydligt mycket lättare.
Hoppas att det fortfarande sitter fast på linnet efter tvätt också!


Mönster: Eget stl 80 ( men finns gratis mönster på på linne hos ottobre)

Material: Blå och vit randis jearsy, enfärgad tunn interlock (som kantband) Jnydesign


Nu hoppas jag att ni får en helt underbar midsommar afton i morgon och vi hoppas att regnet uteblir och massor av sol i stället (önske tänka får man ju göra i alla fall)

Ha de gott Kram

5 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kult monster!! Herlige farger sammen.

Retro Elephant sa...

Sött monster!

//Lina

Emilia sa...

Superläckert monster som gör sig bra på det randiga tyget!

Fangoria sa...

Läckert, mycket fint med blå ränder till rött!! Har oxå den monsterstämpeln, kul att se som applikation!

Anonym sa...

Jättefint monster.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin