lördag 12 februari 2011

Linne body!


Snökaos och minusgrader då sätter jag mig och ritar ett linnebody mönster men saken är den att plagget är så bra att ha under tex heldressar i velour eller tröjor. Vi har några köpes linnen här hemma men det behövs alltid lite ombyte, samtidigt så är det så roligt att få sy till lillebror så varje tillfälle tas att få göra detta =)
Lite trixit blev det när jag endast ville ha knappar i grenen,( tycker det blir så knöligt upptill annars) fick ha en ganska vid halsringning både fram och bak för att det skulle fungera men ville samtidigt inte att den skulle bli för djup.
I material väg så valde jag ett trikå tyg som är ribbat för att få det så stretchigt som möjligt och samtidigt följsamt, kantade med samma.

Mönstret är mitt egna i stl 68, men om man vill kan man ta ett vanligt body mönster och helt enkelt plocka bort ärmarna men kom ihåg att göra urringningen vidare plus att på vissa mönster kan ärm hålan behöva tas in något.

Landskaps tyget från jofotex och det enfärgade från lokal tygbutik

Ha en bra helg!

3 kommentarer:

Hanna Engkvist sa...

Vad fint det blev med kantband i samma tyg. :)

od Andulky sa...

Superfint!!!

Emilia sa...

Jättesöta - jag använde linnebodys ofta till mina små!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin