söndag 3 januari 2010

Hängselbyxa med vida ben!!



Fick en förfrågan på mail före jul om jag kunde tänka mig att sy ett par hängselbyxor med vida ben lite 70-tals känsla skulle det vara över dom.

Så det har jag pysslat med under mellandagarna, kunden ville ha detta tyg och jag vet det är ganska mycket gjort i detta tyg nu på slutet men alla byxor jag gjort på senare tid har haft mudd i benslut så det var jätte skoj att få göra vida ben.



Till dom här byxorna har jag gjort om mitt vanliga mönster en hel del, denna modell är mycket snävare och framför allt är benen utställda från knät och neråt. Det som var lite klurigt att bestämma sig för var hur mycket utställd dom skulle vara risken om man gör för vida ben är att barnen snubblar runt i dom och det vill jag inte.Men samtidigt så måste det synas också jag tycker själv att jag har lyckats och hoppas att min beställare tycker det med =)

11 kommentarer:

Madelene sa...

Läcker!

Mirrezz sa...

härliga!

JuMel sa...

Ser jätte tuffa ut tycker jag!

od Andulky sa...

Wow, så läckra!!

KRUMELEJ sa...

Supercoola! Vill även passa på att säga att jag inte glömt av mönstret. Det har bara varit lite mycket nu i jul :D.

Ättapjötten sa...

Åh, så fina kläder du syr!! Annolunda och coola! Får man beställa??

Pernilla sa...

Ättapjötten: Det går jätte bra att beställa maila mig på Mockolini@live.se

Emilia sa...

Härliga - älskar utsvängt!

SiriR sa...

Fantastisk kule!!

Tina sa...

Tack så mycket!
Är så nöjd med byxorna, helt underbara! Älskar modellen, du har fångat 70-tals känslan som jag ville ha. O tack för fint bemötande o alla svar på mina mail:)
Återkommer mer än gärna...
Mvh Tina & lilla Milia

LillaBarn sa...

Jättefina. Jag gillar också utställda ben, supersnyggt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin