måndag 19 oktober 2009

Moln applikation!

Jag har sytt ett par hängsel byxor i samma tyg och med samma applikation (dom är inte riktigt klara) som en liten kille ska ha, bild kommer senare. Men när I fick se dom blev hon alldeles till sig, det första hon sa var att dom ville hon ha. Problemet är att byxan är i stl 68 så dom blir lite små =)
Då tänkte jag att en klänning kan jag sy till henne, det är så roligt när hon själv frågar om ett specifik plagg när hon annars oftast inte vill ha på sig det jag sytt.

När jag satt och ritade detta mönster så var tanken att det skulle bli en hängselklänning med brottar rygg men som ni ser blev det inte riktigt så. Fick inte till brottar ryggen som jag ville, så till slut gav jag upp och helt enkelt klippte bort det övre på klänningen och sydde i muddväv som på ett linne.
Det blev faktiskt riktigt bra, så denna modell får nog fortsätta följa med mig!


En glad och nöjd tjej!!
Syns det att hon gillar moln lika mycket som mamma från topp till tå i moln =)
Klänningen har suttit på sedan i lördags hon har även sovit i den ha ha.

10 kommentarer:

Tanjis sa...

Åh,tack för din snälla kommentar! :)
Då fick jag ju direkt se ditt nya inlägg också. Vad fim det blev!
Såg dessutom ditt förra inlägg och tänkte fråga om var du hade hittat mönstret och såg att du ritat det själv, det måste vara så kul att kunna rita egna mönster! *avis*
Jag letar efter ett bra klänningsmönster till min fyra åring men har inte hittat nått ännu.......suck!
Jag får leta på.

LillaBarn sa...

Vad supersöt! Fint med molnapplikationen, och matchande tights!

rino sa...

vad söt

od Andulky sa...

Så sött!

Strumpetossa sa...

Helt underbart!!!

SiriR sa...

Kan da godt forstå at hun liker disse klærne!
Så søte:)

KRUMELEJ sa...

Vilken söt klänning och vilken nöjd tjej :)

Helena sa...

Så söt! Skulle också vilja klä mig i molnkläder men vågar inte :-D

Moi! sa...

Va härligt när det blir uppskattat!

MADELEINE sa...

Allt bra här idag?? Ny tävling hos oss igen: http://www.muppsan.com/2009/10/vinn-valfria-meandi-klader.html - Missa inte!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin