fredag 3 juli 2009

Passande väder på väg in för dessa?????



Nu har jag slutfört en beställning på två mössor i storlek 48/50. Jag vet inte hur länge och hur många möss prototyper jag har sytt den senaste tiden för att få till det perfekta mönstret, tillslut så slaktade jag en av I,s urväxta mössa som jag gillade modellen på men kortade av den rejält på längden.

Den blå är fodrad med rosa trikå och den bruna är fodrad med orange trikå mycket snygg färg kombo förövrigt orange och brunt.

Mönstret mitt eget.

Tyget så klart moln från Jny design foder från olssons tyger.

Det var lite passande att just i dag blogga om mössor när det varit betydligt kyligare ute än på väldigt länge.

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina! Snyggt med annan foderfärg!

Sandra sa...

Tycker att det är svårt att få till mössor så att de blir bra, men dessa såg riktigt fina ut.
Och så är ju tyget så härligt.

Lilla NovaK sa...

Superfina! Coolt med annan färg på fodret! Jag hade också planerat att sy ett par mössor av mitt molntyg, känns perfekt till det!

Anonym sa...

Jag vill osså ha en sådan..såg att tyget skulle komma i rött;-)nice..får nog lägga in en best och flörta lite så kanske man kan få en sådan..puss på dig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin