fredag 27 mars 2009

Våriga byxor till fåglarnas kvitter!


Nu har jag suttit en stund vid symaskinen och gjort klart de här hängselbyxan samtidigt har det suttit en fågel utanför mitt fönster och kvittrat så vackert, det ger mig en sådan längtan efter den riktiga våren. Det får faktiskt vara slut på den här långa och kalla vintern nu, vill ha SOL!

Ja åter till byxan, mönstret har jag tagit ur en av mina favorit böcker sy till barnen av Gynther & Solberg.
Det är storlek 86 men jag tycker nog att det är 86 / 92 .
Tyget är ett påslakan från början och därför mycket mjukt och tunt, så då valde jag att fodra dem till midjan.
Lätt med tryckknapp som stängning på axeln och skönt med mudd vid benslut. ( Lite mera att växa i då)
Det blir som en rolig detalj att fodra med ett annat tyg inte för att det syns när dom sitter på men i allafall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin